Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny
Najprawdopodobniej rok szkolny 2021/2022 także będzie obciążony epidemią, zatem szkolny program wychowawczo-profilaktyczny powinien proponować działania wychodzące naprzeciw tej sytuacji. Przedstawiamy wytyczne do opracowania oraz przykładowy dokument, do wykorzystania we własnej placówce oświatowej.
Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2021/2022 – wersja aktualna na 8.09.2021 r.
Początek roku szkolnego 2021/2022 wprowadza zmiany w przepisach dotyczących nadzoru pedagogicznego. Główną zmianą jest wprowadzenie zamiast ewaluacji – kontroli. Dotyczy to zarówno nadzoru zewnętrznego, jak i nadzoru dyrektora szkoły. O wskazówkach dla dyrektora do opracowania planu oraz o przykładowym planie nadzoru na rok szkolny 2021/2022 piszemy w artykule.
RAPORT SPECJALNY: Zadania szkół w związku z ustalonymi kierunkami polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022
Dnia 8 lipca 2021 r. opublikowano kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022. Przedstawiamy obszary pracy szkół, które w kolejnym roku szkolnym będą traktowane priorytetowo. Ponadto, ekspert zebrał do każdego kierunku zadania i wytyczne dla dyrektora.
Ocena stanu bezpieczeństwa w szkole na początku roku szkolnego
Szkoła musi być przygotowana pod względem bezpieczeństwa na powrót do niej po przerwie wakacyjnej uczniów i pracowników. Tym bardziej jest to istotne w roku szkolnym 2021/2022, gdyż ze względu na pandemię nieobecność w szkole była znacznie dłuższa niż dwa miesiące letnie. Zapewnienie bezpieczeństwa w szkole należy do zakresu zadań dyrektora. Odpowiedzialność za zapewnienie bezpieczeństwa uczniom wymaga zaś dokonywania ocen stanu bezpieczeństwa uwzględniających całokształt zagadnień mających na nie wpływ. Sprawdzamy, jak dokonać takiej oceny.
ZATRUDNIENIE NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO KROK PO KROKU
Jeżeli jest to warunkowane zaleceniami wynikającymi z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, w szkole dla ucznia z orzeczeniem należy zatrudnić nauczyciela wspomagającego. Nauczyciel wspomagający musi mieć wymagane kwalifikacje, odpowiednio zawartą umowę, określony zakres obowiązków oraz podany wymiar czasu pracy. Jak, krok po kroku, wypełnić te obowiązki przedstawiamy w artykule. Procedura uporządkuje wiadomości i pozwoli bez problemu przebrnąć dyrektorowi przez to zadania.
SPRAWOZDANIE Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO DYREKTORA SZKOŁY W ROKU 2020/2021
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2020/2021 uwzględnia również obszary, zadania związane z kształceniem na odległość. Nowe zapisy zaznaczone są w treści kursywą.
Przygotowanie do nowego roku szkolnego 2021/2022 - lista kontrolna
Przygotowanie szkoły do nowego roku szkolnego to niekończąca się lista zadań i obowiązków. Za wszystko odpowiada dyrektor szkoły. Liczne zadania dyrektor może delegować na kadrę kierowniczą, nauczycieli i innych pracowników, jednak musi pamiętać, że delegowanie zadań nie oznacza delegowania odpowiedzialności. A zatem, żeby wywiązać się ze swoich obowiązków jak najlepiej i dobrze przygotować szkołę na przyjęcie uczniów, warto uporządkować poszczególne dziedziny pracy szkoły, wyznaczyć zadania, które trzeba wykonać, określić, ile czasu trzeba przeznaczyć na własną pracę i pracę z zespołem (radą pedagogiczną). Praktyka wskazuje, że druga połowa sierpnia przebiega pod znakiem intensywnej praca przygotowawczej. W tabeli poniżej wymieniamy hasłowo ważne zagadnienia, zebrane obowiązki dyrektora, zadania, które trzeba uwzględnić przygotowując szkołę do nowego roku szkolnego oraz zadania dyrektora do wykonania we wrześniu Wakacje to potrzebny i piękny czas, ale za chwilę będzie już za nami.
Zmiany w organizacji zajęć wspomagających
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 20 lipca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wprowadza kilka ważnych zmian w organizacji zajęć wspomagających.
Zmiany w egzaminach maturalnych
Znowelizowane rozporządzenie z 21 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu maturalnego wprowadza m.in. zmianę terminu ogłaszania przez dyrektora CKE komunikatów i informacji dotyczących egzaminu. Zmiany dotyczą również zasad przystępowania do egzaminu maturalnego absolwentów z kwalifikacjami zawodowymi.
- « pierwsza
- «
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- »
- ostatnia »