Arkusz organizacji szkoły 2022/2023 krok po kroku

Zapoznaj się z poradami i procedurami dotyczącymi opracowania i zatwierdzenia arkusza organizacji szkoły na rok szkolny 2022/2023. 

Zasady przyjmowania do przedszkoli dzieci z Ukrainy

Zasady przyjmowania do przedszkola dzieci obcokrajowców są takie same, jak w przypadku dzieci posiadających obywatelstwo polskie. Przedszkole nie musi spełniać żadnych dodatkowych warunków.

Rekomendacje MEiN dotyczące rozmów z dziećmi o Ukrainie

W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie MEiN przygotowało informację dla nauczycieli i pedagogów dotyczące wsparcia dzieci i młodzieży w obecnej sytuacji.

SPRAWOZDANIE Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO ZA I PÓŁROCZE WEDŁUG NOWYCH ZASAD

Od tego roku szkolnego zmieniły się przepisy dotyczące nadzoru pedagogicznego. Zamiast czterech, są tylko dwie formy nadzoru: kontrola i wspomaganie. To pociąga za sobą zmiany w tworzeniu planów nadzoru oraz wnioskach ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego, które dyrektor jest zobowiązany przedstawić radzie pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym. Zbieramy szczegółowe informacje na temat nowych wytycznych i zadań. Uzupełnienie tekstu stanowi wzorcowy, gotowy do wykorzystania dokument - sprawozdanie dyrektora ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w I półroczu   roku szkolnego 2021/2022.

RAPORT SPECJALNY: Podsumowanie półrocza w roku szkolnym 2021/2022

Połowa roku szkolnego to czas podsumowań, analiz i wniosków do dalszej pracy szkoły. Należy rzetelnie sprawdzić, jaki jest stan obecny, po połowie roku szkolnego. Następnie ustalić, czy i jakie zmiany są pożądane na drugą połowę roku. Rzetelne podsumowanie półrocza daje realne możliwości poprawy i usunięcia zauważonych błędów czy nieprawidłowości. W ocenie efektów półrocznej pracy należy również uwzględnić stopień realizacji zadań wynikających z priorytetów MEN. Zbieramy szczegółowe informacje, jakie obszary funkcjonowania szkoły należy podsumować i w jaki sposób.

WESOŁYCH ŚWIĄT!

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia, przekazuję od całej redakcji wspaniałych, radosnych, spokojnych i zdrowych świąt. By spędzili Państwo ten czas w miłej, przyjaznej atmosferze, znaleźli chwilę wytchnienia oraz siłę do pracy w nowym roku.  

Praca nauczyciela wspomagającego w praktyce szkolnej – 15 pytań z odpowiedziami

W poprzedniej aktualizacji (nr 196) pisaliśmy na temat pracy nauczyciela wspomagającego w czasie kształcenia na odległość. W dobie pandemii nauka zdalna niestety stała się codziennością, coraz więcej szkół przechodzi na tryb on-line, co – w przypadku nauczyciela wspomagającego – jest bardziej skomplikowane. Temat jest bardzo istotny i „na czasie” - niemal w każdej klasie jest uczeń potrzebujący dodatkowego wsparcia. Ponieważ do naszych ekspertów napływa wiele pytań związanych z tą tematyką w 2 części zamieszczamy 15 pytań dyrektorów i rozwiązania problemów.