Podsumowanie nadzoru pedagogicznego i wnioski na kolejny rok szkolny
Drugi rok epidemii zaznaczył swój wpływ na wiele działań szkoły. Co prawda nadzór pedagogiczny przebiegał według zasad obowiązujących przed epidemią, jednak w różnych warunkach realizowane były poszczególne zadania - częściowo podczas nauczania stacjonarnego, ale w większości podczas kształcenia na odległość. O tym, jak to wpłynęło na podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2020/2021 oraz jakie wnioski wyciągnąć na kolejny rok, do opracowania nowego planu - ekspert pisze w artykule.
Kompendium wiedzy o ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu. Część 3. Promocja i ukończenie szkoły
W poprzednich wydaniach omówiliśmy ocenianie bieżące oraz zasady wystawiania oceny zachowania. Ponieważ mamy już koniec roku szkolnego - dziś zapraszam do lektury artykułu o promowaniu i zasadach ukończenia szkoły. Autor zbiera ważne zasady, wyjątki i wytyczne dotyczące promowania uczniów oraz przedstawia procedurę wystawiania ocen rocznych. Ponadto, odpowiedzi na pytania: kiedy uczeń nie skończy szkoły, jaki zakres materiału powinien obejmować egzamin poprawkowy, czy w klasyfikacji rocznej uwzględnia się ocenę z religii?
RAPORT SPECJALNY: UKOŃCZENIE SZKOŁY PRZEZ UCZNIÓW - 19 ZASAD
Uczeń kończy szkołę podstawową lub szkołę ponadpodstawową, jeżeli w wyniku klasyfkacji końcowej otrzymał ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego pozytywne końcowe oceny klasyfkacyjne. Przeczytaj raport specjalny na temat zasad, warunków i wytycznych dotyczących ukończenia szkoły.
Dodatkowe zajęcia mające na celu uzupełnienie braków po kształceniu na odległość
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 maja 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wprowadziło zasady organizacji dodatkowych zajęć, których celem jest uzupełnienie braków powstałych podczas kształcenia na odległość.
Od 31 maja nauka w formie stacjonarnej
Resort edukacji zadecydował, że od dziś tzn. 31 maja, wszystkie szkoły, przedszkola i placówki oświatowej wracają do kształcenia stacjonarnego. Dotyczy to także kształcenia zawodowego. Zachowano jednak możliwość stosowania niektórych rozwiązań wypracowanych podczas nauki zdalnej.
MEN: 27 zmian w Karcie Nauczyciela
Ministerstwo przedstawiło planowane duże zmiany Karty Nauczyciela. Mają one dotyczyć 5 obszarów, w tym awansu zawodowego czy czasu pracy nauczycieli. Propozycje poniżej.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W CZASIE EPIDEMII I KSZTAŁCENIA ZDALNEGO
Administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest szkoła reprezentowana przez jej dyrektora. Również to dyrektor, a nie nauczyciele prowadzący zajęcia online, jest odpowiedzialny za przetwarzanie tych danych zgodnie z prawem. Co więc trzeba wiedzieć, by uniknąć błędów? W poradniku „Ochrona danych osobowych w czasie epidemii i kształcenia zdalnego” przeczytasz m.in., jak zaktualizować procedury i przepisy wewnętrzne, aby dostosować je do kształcenia zdalnego oraz hybrydowego. Dodatkowo publikacja zawiera rozdział, w którym eksperci odpowiadają na pytania Czytelników.
MEN: Egzaminy zewnętrzne w latach 2022-2023
Zgodnie z tym, co ogłosiło Ministerstwo Edukacji i Nauki - egzaminy zewnętrzne w 2022 r. będą przeprowadzane na takich samych zasadach jak egzaminy w tym roku szkolnym. W przypadku egzaminu ósmoklasisty oznacza to, że nie będzie przedmiotu dodatkowego, który wejdzie dopiero w 2024 r. Natomiast w 2023 r. zrezygnowano z progu zdawalności na egzaminie maturalnym z jednego przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym.
Kontrola spełniania obowiązku szkolnego - różnice w wykazach gmin i szkoły
Zarówno zgłaszanie dzieci do szkół, jak i kontrola spełniania obowiązku są zadaniami sprawiającymi wiele kłopotów i przysparzającymi wielu wątpliwości. Kluczowe znaczenie przy zapisie dziecka do szkoły obwodowej, kontrolowaniu spełniania obowiązku szkolnego oraz właściwym prowadzeniu dokumentacji ma miejsce jego zamieszkania. Okazuje się jednak, że gminy często przekazują dyrektorom informacje o dzieciach zameldowanych na pobyt stały lub czasowy w obwodzie szkoły. Czy mają one znaczenie dla dyrektora? Czy szkoła ma możliwość, aby sprawdzać faktyczne miejsce zamieszkania dziecka?
- « pierwsza
- «
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- »
- ostatnia »