RAPORT SPECJALNY: Podsumowanie półrocza w roku szkolnym 2021/2022
Połowa roku szkolnego to czas podsumowań, analiz i wniosków do dalszej pracy szkoły. Należy rzetelnie sprawdzić, jaki jest stan obecny, po połowie roku szkolnego. Następnie ustalić, czy i jakie zmiany są pożądane na drugą połowę roku. Rzetelne podsumowanie półrocza daje realne możliwości poprawy i usunięcia zauważonych błędów czy nieprawidłowości. W ocenie efektów półrocznej pracy należy również uwzględnić stopień realizacji zadań wynikających z priorytetów MEN. Zbieramy szczegółowe informacje, jakie obszary funkcjonowania szkoły należy podsumować i w jaki sposób.
WESOŁYCH ŚWIĄT!
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia, przekazuję od całej redakcji wspaniałych, radosnych, spokojnych i zdrowych świąt. By spędzili Państwo ten czas w miłej, przyjaznej atmosferze, znaleźli chwilę wytchnienia oraz siłę do pracy w nowym roku.
Praca nauczyciela wspomagającego w praktyce szkolnej – 15 pytań z odpowiedziami
W poprzedniej aktualizacji (nr 196) pisaliśmy na temat pracy nauczyciela wspomagającego w czasie kształcenia na odległość. W dobie pandemii nauka zdalna niestety stała się codziennością, coraz więcej szkół przechodzi na tryb on-line, co – w przypadku nauczyciela wspomagającego – jest bardziej skomplikowane. Temat jest bardzo istotny i „na czasie” - niemal w każdej klasie jest uczeń potrzebujący dodatkowego wsparcia. Ponieważ do naszych ekspertów napływa wiele pytań związanych z tą tematyką w 2 części zamieszczamy 15 pytań dyrektorów i rozwiązania problemów.
Plan finansowy na 2022 r. krok po kroku
Trzeci kwartał każdego roku w jednostkach budżetowych to czas przygotowywania planów finansowych, które stanowią podstawę gospodarki finansowej w danym roku budżetowym. Należy pamiętać, że w tym roku trzeba w nim uwzględnić nowe paragrafy dotyczące m.in. wynagrodzeń nauczycieli. Przedstawiamy szczegółowe obowiązki, procedurę postępowania oraz harmonogram sporządzenia planu finansowego w placówce oświatowej na rok 2022.
RAPORT SPECJALNY: ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE W PRAKTYCE SZKOLNEJ
Do redakcji napływa wiele pytań dotyczących organizacji w szkole zajęć wspomagających. Jak widać, temat jest wciąż aktualny i przysparza wielu wątpliwości – dziś zbieramy pytania dyrektorów. Ekspert udziela konkretnych, wyczerpujących odpowiedzi, wskazuje kierunki postępowania.
Zajęcia online w roku szkolnym 2021/2022 dla chorego ucznia
Czy istnieje możliwość zorganizowania zajęć w roku szkolnym 2021/202 z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość dla ucznia klasy 4 szkoły podstawowej chorującego przewlekle i posiadającego zmniejszoną odporność (cukrzyca)? Jeżeli tak to na podstawie jakich przepisów?
PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO DYREKTORA SZKOŁY 2021/2022 - WERSJA AKTUALNA, PO ZMIANACH. STAN NA 14.09. 2021
Zapoznaj się z przykładowym planem nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły. Dokument uwzględnia najnowsze zmiany i wymagania prawne, które weszły w życie 3 września tego roku. Przedstawiamy gotowy dokument. Uwaga! Zmiany względem wcześniejszych wersji zostały zaznaczone na kolor czerwony.
Do kiedy przedstawić radzie plan nadzoru?
Dnia 3 września ukazało się rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego. W paragrafie 2 wprowadzono zapis, że opracowane plany nadzoru na rok 2021/2022 należy dostosować do przepisów rozporządzenia w terminie 30 dni od wejścia w życie niniejszego rozporządzenia. Pojawiły się w związku z tym wątpliwości, czy istnieje konieczność zwoływania posiedzenia rady na 15 września, czy dyrektor powinien plan nadzoru przedstawić i zatwierdzić na kolejnej radzie, pod koniec września.
- « pierwsza
- «
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- »
- ostatnia »