Zastosowanie metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz w logopedii
Metoda Dobrego Startu zaliczana jest do metod wzrokowo-słuchowo-motorycznych. Kluczową rolę odgrywają tu trzy elementy: wzrok (wzory graficzne), słuch (piosenka) i motoryka (odtwarzanie wzorów). Jej główny celem jest jednoczesne usprawnianie analizatorów: wzrokowego, słuchowego, kinestetyczno-ruchowego, a także rozwijanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała oraz przestrzeni. Niezwykle ważną rolę w tej metodzie odgrywa muzyka. Połączenie elementów śpiewu, ruchu, muzyki oraz plastyki aktywizuje cały układ nerwowy. Zrytmizowany zestaw ćwiczeń ma uspokajać uczestnika zajęć oraz wpływać pozytywnie na sferę emocjonalną. Z artykułu dowiesz się: Jakie są założenia metody Dobrego Startu? Do jakiej grupy dzieci adresowana jest metoda Dobrego Startu? Jakie korzyści przynosi stosowanie metody Marty Bogdanowicz? Kto może stosować w praktyce zawodowej tę metodę? Jakie MDS może znajdować zastosowanie w logopedii?
Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny w roku szkolnym 2023/2024
Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, konieczność ciągłego dostosowywania się do zachodzących zmian, nadmiar informacji, odroczone skutki izolacji w czasie pandemii, zaburzone relacje w rodzinie i wiele innych czynników powoduje, że bezpieczeństwo psychiczne i zdrowotne dzieci i młodzieży wciąż ma wysoki priorytet. Program wychowawczo-profilaktyczny co do zasady jest zestawem oddziaływań nie tylko na ucznia, ale także na nauczyciela, rodzica, a nawet na środowisko lokalne. Przedstawiamy wskazówki do opracowania programu wychowawczo-profilaktycznego na rok szkolny 2023/2024.
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- »
- ostatnia »