Pobieranie nauki zdalnej w ukraińskim systemie oświaty a skreślenie z listy uczniów
Czy dzieci przyjęte przed 21 marca 2022 r. możemy zapytać, czy korzystają ze zdalnego nauczania w ukraińskim systemie oświaty? Jeżeli rodzic potwierdzi korzystanie z nauki, to czy można takiego ucznia wykreślić z listy uczniów szkoły?
Jak oceniać i klasyfikować uczniów z Ukrainy
Opublikowano właśnie projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczącego kształcenia uchodźców (stan na dzień 12 marca 2022 r.) Nie wiadomo, czy regulacje w tym kształcenie będą ostateczne. Sytuacja wymaga szybkiego dostosowywania przepisów i regulacji do aktualnych realiów. Uczniowie z Ukrainy nie są już w polskich szkołach rzadkością i przybywa ich coraz więcej. Muszą mieć wystawiane oceny, muszą też być jakieś zasady klasyfikowania. Warto na bieżąco śledzić zmiany oświatowe – o wszystkich informujemy na stronie internetowej poradnika: poradnik-dyrektora.pl. W artykule m.in. Bez klasyfikacji dla uczniów z Ukrainy Możliwa kontynuacja nauki w Polsce Oddziały z większą liczbą uczniów Więcej dodatkowych zajęć języka polskiego Nowe reguły podziału na grupy
MEiN: Zmiany w kierunkach polityki oświatowej państwa
28 marca 2022 r. resort edukacji wprowadził zmiany w zakresie kierunków polityki oświatowej państwa. Skreślono dwa zadania z nadzoru dla kuratorów oświaty, oraz wprowadzono dwa nowe kierunki polityki oświatowej. Działanie to ma związek z przyjmowaniem do polskich placówek oświatowych uchodźców z Ukrainy.
Opieka dla dziecka z autyzmem krok po kroku
Autyzm może mieć różne nasilenie u każdego dziecka. Wsparcie oraz leczenie polega na różnych formach psychoterapii – powinna ona dotyczyć całej rodziny. Im wcześniej wdrożymy proces terapeutyczny, tym większe szanse na poprawę funkcjonowania. Placówka, do której uczęszcza dziecko z autyzmem zobowiązane jest do zatrudnienia dodatkowo tzw. nauczyciela wspomagającego. Czy taki nauczyciel musi być obecny w przy dziecku przez cały czas jego pobytu w placówce? Czy zamiast nauczyciela wspomagającego można zatrudnić specjalistę lub zapewnić wsparcie pomocy nauczyciela?
Podstawa prawna organizacji kształcenia i przyjmowania do szkół uczniów z Ukrainy
Do polskich szkół i przedszkoli uczęszcza coraz więcej dzieci z Ukrainy. Zatrudniani są też nauczyciele, pomoce nauczycieli. Specustawa, która została uchwalona w związku z konfliktem zbrojnym na terenie Ukrainy, określa szczegółowe wymagania oraz zwolnienia, które obowiązują w przypadku przyjmowania uchodźców do polskich placówek.
IPET W SZKOLE KROK PO KROKU – 18 pytań i odpowiedzi
Do ekspertów „Poradnika Dyrektora Szkoły” cały czas napływają pytania związane z organizacją indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów, m.in.: czy można odmówić rodzicom udziału w pracach zespołu opracowującego IPET; czy należy przekazywać kopię IPET-u; czy w wakacje również trzeba opracować program; czy IPET idzie za uczniem do innej szkoły? Wątpliwości jest rzeczywiście dużo, a ponieważ temat jest bardzo ważny – zbieramy i porządkujemy przepisy związane z tym zagadnieniem.
Wynagrodzenie urlopowe nauczyciela a minimalne wynagrodzenie za pracę w szkole
Czy do minimalnego wynagrodzenia za pracę wlicza się wynagrodzenie urlopowe nauczycieli?
Arkusz organizacji w sytuacji zmiany dyrektora od nowego roku szkolnego
Czy dyrektor szkoły urzędujący do 31 sierpnia danego roku, kończący kadencję dyrektora, przygotowując jeszcze kolejny rok szkolny (arkusz organizacyjny, organizację kolejnego roku szkolnego - od września, plan zajęć, itp.), bo taki ma obowiązek - może podpisać umowy z nauczycielami, którzy będą pracowali od 1 września? Czy ma to zrobić "nowy" dyrektor? Sytuacja jest o tyle trudna, że dyrektor musi zadeklarować nauczycielowi, czy będzie pracował od września, czy nie, bo nauczyciel ma propozycję pracy w innej szkole, a chcemy zabezpieczyć prawidłową organizację pracy szkoły.
Specustawa o pomocy obywatelom Ukrainy
Został już opublikowany projekt specustawy dla uchodźców. Specustawa ma ułatwić pomoc obywatelom Ukrainy w zalegalizowaniu pobytu oraz podjęciu pracy w Polsce, a także zapewnić ich dzieciom dostęp do szkół i przedszkoli. Propozycje zawarte w projekcie ustawy odnoszą się do wszystkich typów szkół na każdym z etapów edukacyjnych. Projekt nie wprowadza rozróżnienia na niepubliczne i publiczne szkoły podstawowe i szkoły ponadpodstawowe.
- « pierwsza
- «
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- »
- ostatnia »