Kontrola pracy szkolnego pedagoga

Jak wygląda kontrola pracy i dokumentacji prowadzonej przez szkolnego pedagoga? Czy pedagog, w ramach swoich obowiązków, kontroluje dokumentację z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole?

Dodatek specjalny dla dyrektora szkoły

Czy dyrektor szkoły może otrzymać dodatek specjalny za wykonywanie dodatkowych zadań?

Weryfikacja niekaralności pracowników szkoły od 15 lutego 2024 roku

Wprowadzone standardy ochrony małoletnich (więcej w numerze 233, luty 2024 r.) poszerzyły weryfikację niekaralności pracowników szkoły. Obowiązek uzyskania informacji w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym obejmuje swym  zakresem nie tylko pracowników szkoły ale i osoby prowadzące zajęcia w szkole z innych tytułów (np. wolontariusze, stażyści, praktykanci). Analizujemy, od których osób zatrudnianych w szkole oraz dopuszczanych do kontaktu z dziećmi, od 15 lutego 2024 roku należy wymagać spełniania warunku niekaralności, a kogo to nie dotyczy. Opracowanie: Agnieszka Stebelska na podstawie porad Anny Trochimiuk, Łukasza Zygmunta, Patryka KuzioraW artykule m.in.Jakie obowiązki ma pracodawcaJakie obowiązki ma pracownikJakie kary przysługują za niedopełnienie obowiązkówKto i kiedy powinien być poddany weryfikacji niekaralnościDokumenty do tematuProcedura weryfikacji kandydata do pracy w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym

ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W SZKOLE KROK PO KROKU

Dostarczenie do szkoły czy przedszkola orzeczenia o potrzebie kształcenie specjalnego dziecka uruchamia całą machinę i procedurę postępowania, aby objąć je odpowiednią pomocą. Obowiązki z tym związane spoczywają na dyrektorze, nauczycielach, rodzicach. Jakie podjąć konkretnie kroki, jakie terminy obowiązują placówkę, jakie dokumenty opracować? Jakie elementy powinien zawierać IPET oraz jakie są różne formy wsparcia ucznia z orzeczeniem w szkole? Odpowiedzi na te oraz inne pytania przedstawiamy w temacie numeru - kompendium wiedzy na temat orzeczenia o kształceniu specjalnym w szkole. W artykule m.in.Uczniowie posiadający orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnegoZadania zespołu pracującego z uczniemIndywidualny program edukacyjno-terapeutycznyOpinia o potrzebie wczesnego wspomaganiaDodatkowe możliwości wsparcia uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnegoPrzygotowanie kadry do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiOddział integracyjny i oddziały specjalne

Innowacje i eksperymenty na rok szkolny 2024/2025

Marzec to miesiąc, w którym należy zakończyć organizację sformalizowanej działalności eksperymentalnej szkoły planowanej na kolejny rok szkolny. Eksperymenty i innowacje prowadzone w szkole dają możliwość wyróżnienia się szkoły spośród konkurencyjnych szkół, przyciągnięcie do szkoły kandydatów zachęconych ciekawymi pomysłami. Innowacyjność prowadząca do nowoczesności i wpływu na rozwój uczniów jest coraz bardziej popularna, a jednocześnie popularyzowana w szkołach, także poprzez zmiany prawne ograniczające sformalizowaną stronę tej działalności szkół.W artykule m.in.Czym są innowacje i eksperymentyZałożenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnejWarunki wprowadzenia innowacji lub eksperymentuDziałalność innowacyjna w szkoleWprowadzanie innowacji w szkoleWprowadzenie eksperymentu w szkolePo zakończeniu eksperymentuDokumenty do tematuUchwała rady pedagogicznej w sprawie wprowadzenia eksperymentu pedagogicznegoWniosek o wyrażenie zgody na prowadzenie eksperymentu pedagogicznego