MEN: Wytyczne dotyczące nadzoru pedagogicznego 2020/2021

Minister Edukacji Narodowej ustalił kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym  2020/2021.

Plan nadzoru pedagogicznego w czasie epidemii

Przepisy wprowadzone w związku czasowym ograniczeniem funkcjonowania jednostek systemu oświaty nie nakazują dokonania zmian w planach nadzoru pedagogicznego dyrektorów, jednak istotna zmiana sposobu funkcjonowania szkół może powodować taką konieczność. W  jakim zakresie trzeba zrewidować plan nadzoru pedagogicznego?

Kwalifikacyjne kursy zawodowe a kwarantanna nauczyciela

Nauczyciel jest nieobecny w związku z kwarantanną. Czy prowadzone przez niego zajęcia w ramach kwalifikacyjnego kursu zawodowego muszą być odrobione?

Dzień wolny od zajęć a zdalne nauczanie

Dyrektor szkoły ustalił dzień wolny od zajęć na 30 kwietnia 2020 r. Czy w obecnej sytuacji dzień ten oraz inne wyznaczone przez dyrektora, powinny być dniami wolnymi od nauki zdalnej? 

Rekrutacja do oddziału mistrzostwa sportowego

Czy w okresie pandemii można przeprowadzić próby sprawności fizycznej w ramach kolejnego etapu rekrutacji do oddziału mistrzostwa sportowego w szkole podstawowej? 

Od 25 maja - opieka dla uczniów klas I-III

  MEN planuje wprowadzić dla uczniów klas I-III częściowe otwarcie wybranych placówek oświatowych, w tym zajęcia opiekuńczo – wychowawcze. Sprawdzamy, jakie dokładnie zajęcia i w jakich placówkach mają być realizowane od 18 maja, 25 maja i 1 czerwca 2020 r.

Lista obecności na posiedzeniu rady pedagogicznej

Czy na liście obecności rady pedagogicznej powinny znaleźć się imiona i nazwiska wszystkich jej członków?

Szkoła w czasie pandemii koronawirusa – ocenianie w nauczaniu zdalnym

W wyniku istniejącej pandemii przed polskimi szkołami stanęło wiele wyzwań, które dotychczas nigdy szkół nie dotyczyły. Jednym z nich jest ocenianie na odległość - sprzeczne z dotychczas obowiązującą definicją oceniania. Zapraszam do lektury kolejnego tekstu z cyklu: „Szkoła w czasie pandemii koronawirusa” – ekspert sprawdza jak przeprowadzić ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w nowych realiach.