Zmiany w Karcie Nauczyciela od 1 września 2022 r. - część I

Ministerstwo Edukacji i Nauki po raz drugi próbuje zrewolucjonizować zasady dokonywania oceny pracy oraz awansu zawodowego nauczycieli. Poprzednio wprowadzone zmiany obowiązywały jedynie przez jeden rok szkolny i w tym czasie były kilkakrotnie nowelizowane. Grupa nauczycieli kontraktowych z 2019 r. do dziś odczuwa negatywne skutki tych regulacji. Tym razem projekt nowelizacji Karty Nauczyciela ( tj. projekt ustawy o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego) przewiduje szereg przepisów przejściowych, które mają w łagodny sposób wprowadzić nauczycieli już zatrudnionych w szkole w nowy system awansu zawodowego. Nowe przepisy wpłyną także na zasady zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz oczywiście wynagrodzenie. Dodatkowo nowelizacja ma przynieść swoisty powrót tzw. godzin karcianych. Sprawdź, jakie regulacje przewiduje najnowszy projekt nowelizacji Karty Nauczyciela, którego regulacje mają wejść w życie już 1 września 2022 r.  W dzisiejszym wydaniu I część z cyklu o zmianach w KN: Nowa ścieżka awansu zawodowego nauczycieli. W kolejnym wydaniu, nr 207: Ocena pracy nauczycieli Nowe zasady zatrudniania i zwalniania nauczycieli  W artykule m.in.:Przygotowanie do zawodu nauczyciela zamiast stażu na mianowanegoMentor zamiast opiekuna stażuSkutki negatywnej oceny pracyObowiązkowe przeprowadzenie zajęć przed komisjąPozytywna opinia komisji warunkiem dopuszczenia do egzaminuEtapy uzyskiwania stopnia nauczyciela mianowanego oraz skutki ich niezaliczeniaWarunki nadania stopnia dyplomowanego od 1 września 2022 r.Nowy skład komisji na dyplomowanego

SZCZEGÓLNE ZASADY OCENIANIANIA, KLASYFIKOWANIA I PROMOWANIA UCZNIÓW Z UKRAINY

Ocenianie uczniów ukraińskich przybywających do Polski z Ukrainy od 24 lutego 2022 r. zależy od tego, do jakiego oddziału w polskiej szkole zostali zakwalifikowani: przygotowawczego, czy ogólnego. Z uwagi na zmiany różnych aktów prawnych, częściowo nietypowe rozwiązania prawne przyjęte na okoliczność kształcenia w Polsce uczniów ukraińskich, dyrektor ma prawo mieć wątpliwości czy i jak oceniać tych uczniów, kiedy stosować dotychczasowe procedury, a kiedy od nich odstąpić. Zasadniczo uczeń będzie podlegał typowej klasyfikacji lub rada pedagogiczna odstąpi od jego klasyfikowania.W artykule m.in.Zasady jak dla uczniów polskichKlasyfikacja roczna uczniów ukraińskich w oddziałach ogólnych – zasady ogólneEgzamin poprawkowyPromowanie w oddziałach ogólnychUkończenie szkoły w oddziałach ogólnych – warunki specjalneKształcenie uczniów w oddziałach przygotowawczychWymiar i rodzaj zajęć w oddziale przygotowawczymZasady klasyfikacji rocznejw oddziale przygotowawczymDokumenty do tematuUchwała rady pedagogicznej o promowaniu

LISTA KONTROLNA - 107 ZADAŃ DYREKTORA PRZED WAKACJAMI

Przedstawiamy wszystkie zadnia dyrektora w okresie czerwcowym i lipcowym. Sprawdź, by niczego nie pzeoczyć!

RAPORT SPECJALNY: Klasyfikacja uczniów – 22 sytuacje problemowe z rozwiązaniami

Co roku ocenienie i klasyfikacja uczniów przysparza wielu wątpliwości. Ekspert zbiera 22 problemy dotyczące tego zagadnienia, porządkuje, wyjaśnia i wskazuje postępowanie krok po kroku. Warto zapoznać się z wytycznymi dotyczącymi promocji uczniów, oceniania w edukacji domowej, zasad klasyfikacji w szkole dla dorosłych, egzaminu poprawkowego czy ocen przewidywanych. Dzięki temu artykułowi każdy dyrektor szybko i łatwo dotrze do interesującego go zagadnienia i rozwiąże je i zgodnie z prawem. W artykule m.in.Frekwencja na zajęciach a klasyfikacja rocznaZakres materiału na egzaminie klasyfikacyjnymZwolnienie z wychowania fizycznegoNiezrealizowanie praktyki zawodowejDługotrwały pobyt ucznia w szpitalu a wystawienie ocenSłuchacze szkoły dla dorosłychKompetencje rady pedagogicznej związane z klasyfikacją i promocją