Określenie pensum w informacji o warunkach zatrudnienia nauczyciela
Pytanie: Czy w punkcie 1 informacji o warunkach zatrudnienia wręczanej nauczycielowi należy określić obowiązującą normę czasu pracy proporcjonalnie do etatu, np. 9/18, czy też jego obowiązująca norma czasu pracy w takim przypadku wynosi 20 godzin tygodniowo?
Obecny dyrektor szkoły w składzie komisji na nowego dyrektora szkoły
Pytanie: Czy dyrektor szkoły, który nie będzie ubiegał się o kolejną kadencję, może być przedstawicielem rady pedagogicznej w komisji konkursowej na dyrektora tej szkoły?
Niepełnosprawny pracownik szkoły - dodatkowe uprawnienia w teorii i praktyce
Opracowanie Agnieszka Stebelska na podstawie porad ekspertów: Katarzyny Maladyn-Krupy, Anny Trochimiuk, Dariusza Dwojewskiego, Michała KowalskiegoJakie uprawnienia przysługują pracownikom, w związku ze stwierdzonym stopniem niepełnosprawności? Czy dyrektor powinien poinformować pracownika, który przedłożył orzeczenie o niepełnosprawności, o skróceniu norm czasu pracy? Od kiedy przysługują pracownikowi dodatkowe uprawnienia z tytułu niepełnosprawności? Czy niewykorzystany urlop dodatkowy pracownika niepełnosprawnego przechodzi na kolejny rok? Odpowiedzi na te oraz inne pytania i problemy dyrektorów, związane uprawnieniami niepełnosprawnych pracowników szkoły, w artykule.W artykule m.in.:Trzy stopnie niepełnosprawnościZakres dodatkowych uprawnień w zależności od stopnia niepełnosprawnościPensum nauczyciela niepełnosprawnegoUprawnienia niepełnosprawnych pracowników w praktyce
Miejsce egzaminu ósmoklasisty ucznia nauczanego indywidualnie
Pytanie: Czy dziecko mające nauczanie indywidualne może pisać egzamin ósmoklasisty w szkole?
Doraźne zastępstwo nauczyciela uzupełniającego pensum w innej szkole
Pytanie: Nauczyciel dopełnia etat w innej szkole. Czy może otrzymać zastępstwo za nauczyciela przebywającego na urlopie wychowawczym w szkole, w której tylko dopełnia etat?
Archiwizacja dokumentacji szkolnej
Zasady przechowywania i archiwizacji dokumentacji szkolnej powinny być zawarte w instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w szkole, zgodnej z obowiązującym stanem prawnym. Jeśli jej w szkole nie ma - trzeba ją wprowadzić. W tym celu najlepiej skontaktować się z organem prowadzącym i skorzystać z opracowanych instrukcji dla szkół. Gdyby takiego wzoru nie było - trzeba skorzystać z pomocy miejscowego oddziału archiwum państwowego. Podpowiadamy na czym polega i jak powinna wyglądać archiwizacja dokumentów w placówce oświatowej.W artykule m.in.Zarządzenie dyrektoraSymbol klasyfikacyjnyKategorie dokumentówKwalifikacja dokumentówPrzekazanie do archiwumBrakowanieDokumenty do tematuZarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji archiwalnej
Wniosek pracownika w postaci elektronicznej
Od 26 kwietnia 2023 r. pracownicy szkoły mogą składać wnioski dotyczące różnych uprawnień nie tylko na piśmie, ale także elektronicznie. Sprawdzamy co w praktyce oznacza „wniosek w postaci elektronicznej” i w jakich przypadkach można go złożyć.
Nowa informacja o warunkach zatrudnienia w szkole w 2023 r.
W poprzednim wydaniu magazynu (nr 220) szczegółowo opisywaliśmy zmiany w Kodeksie pracy 2023, obowiązujące w szkole. Od 26 kwietnia 2023 r. obowiązuje też nowa - dużo obszerniejsza niż dotychczas - informacja o warunkach zatrudnienia dla pracowników szkoły. W dzisiejszym numerze szczegółowo ją omawiamy.
Nowa informacja o warunkach zatrudnienia w szkole w 2023 r.
W kwietniowym wydaniu magazynu (nr 220) szczegółowo opisywaliśmy zmiany w Kodeksie pracy 2023, obowiązujące w szkole. Od 26 kwietnia 2023 r. obowiązuje też nowa - dużo obszerniejsza niż dotychczas - informacja o warunkach zatrudnienia dla pracowników szkoły. Co powinna zawierać nowa informacja? Jakie wpisy są obowiązkowe? Przedstawiamy w artykule.
Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Dzis, tzn. 5 maja obchodzony jest Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną oraz Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych. Święto zostało zapoczątkowane we Francji na początku lat 90 ubiegłego wieku. Celem obchodów tego dnia jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy i wyzwania, z którymi na co dzień mierzą się osoby z niepełnosprawnością intelektualną.Zmiany w obowiązującej nomenklaturze
- « pierwsza
- «
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- »
- ostatnia »