Pytanie: Szkoła otrzymała opinię o uczniu klasy III szkoły podstawowej ze specjalistycznej poradni psychychologiczno‑pedagogicznej (poradnia niepubliczna, ale wpisana do ewidencji), w której wątpliwości budzą następujące sformułowania:1.„Silny komponent genetyczny dysleksji w rodzinie”;2.„Obserwacja psychopedagogiczna, dane z wywiadu oraz wyniki prób diagnostyczno‑klinicznych stosowanych w terapii korekcyjno‑kompensacyjnej wskazują na specyficzne trudności w uczeniu się o charakterze dysleksji rozwojowej o łagodnym, nienasilonym przebiegu” i „Problemy (ucznia) mają charakter specyficznych trudności szkolnych typu dyslektycznego (deficyt pamięci fonologicznej, trudności w dekodowaniu, problemy funkcji wykonawczych)”3.„Zalecenia: udział w zajęciach korekcyjno‑kompensacyjnych realizujących indywidualny program wspomagania funkcji słuchowych, sekwencyjnej pamięci słuchowej oraz świadomości fonologicznej we wszystkich modułach, trening dekodowania słów i pseudosłów”.4.„Zalecenia do egzaminu: Wydłużenie czasu pracy”.W związku z tym zespół nauczycieli postawił pytania:Czy zasadne jest stwierdzanie takich dysfunkcji już u ucznia klasy III szkoły podstawowej?Czy w opinii dla trzecioklasisty szkoły podstawowej można umieszczać zalecenia dotyczące egzaminów?Czy taki zakres zaleceń jest możliwy do realizacji przez szkołę publiczną?
czytaj więcej »