Opinia poradni opisuje trudności i daje zalecenia do pracy z uczniem
Szkoła otrzymała opinię o uczniu klasy III szkoły podstawowej ze specjalistycznej poradni psychychologiczno‑pedagogicznej (poradnia niepubliczna, ale wpisana do ewidencji), w której wątpliwości budzą następujące sformułowania:
1.„Silny komponent genetyczny dysleksji w rodzinie”;
2.„Obserwacja psychopedagogiczna, dane z wywiadu oraz wyniki prób diagnostyczno‑klinicznych stosowanych w terapii korekcyjno‑kompensacyjnej wskazują na specyficzne trudności w uczeniu się o charakterze dysleksji rozwojowej o łagodnym, nienasilonym przebiegu” i „Problemy (ucznia) mają charakter specyficznych trudności szkolnych typu dyslektycznego (deficyt pamięci fonologicznej, trudności w dekodowaniu, problemy funkcji wykonawczych)”
3.„Zalecenia: udział w zajęciach korekcyjno‑kompensacyjnych realizujących indywidualny program wspomagania funkcji słuchowych, sekwencyjnej pamięci słuchowej oraz świadomości fonologicznej we wszystkich modułach, trening dekodowania słów i pseudosłów”.
4.„Zalecenia do egzaminu: Wydłużenie czasu pracy”.
W związku z tym zespół nauczycieli postawił pytania:
Czy zasadne jest stwierdzanie takich dysfunkcji już u ucznia klasy III szkoły podstawowej?
Czy w opinii dla trzecioklasisty szkoły podstawowej można umieszczać zalecenia dotyczące egzaminów?
Czy taki zakres zaleceń jest możliwy do realizacji przez szkołę publiczną?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły