Nowe zasady funkcjonowania ośrodków specjalnych - 4 proponowane zmiany
Resort edukacji przygotował zmiany dotyczące funkcjonowania specjalnych ośrodków wychowawczych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych. Nowelizacja przepisów wynika z konieczności rozróżnienia specyfiki pracy tych placówek. Przedstawiamy proponowane zmiany.
Zmiany w organizacji zajęć wspomagających
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 20 lipca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wprowadza kilka ważnych zmian w organizacji zajęć wspomagających.
Zmiany w egzaminach maturalnych
Znowelizowane rozporządzenie z 21 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu maturalnego wprowadza m.in. zmianę terminu ogłaszania przez dyrektora CKE komunikatów i informacji dotyczących egzaminu. Zmiany dotyczą również zasad przystępowania do egzaminu maturalnego absolwentów z kwalifikacjami zawodowymi.
TERMINARZ DYREKTORA SZKOŁY - SIERPIEŃ 2021
Zapoznaj się z terminami, zadaniami, obowiązkami, które trzeba wykonać przed rozpoczęciem roku szkolnego 1 września. Do każdego z obowiązków dodana jest podstawa prawna.
MEN: Harmonogram przygotowań do roku szkolnego 2021/2022
Jak zapowiedział resort edukacji, od września uczniowie będą się uczyć stacjonarnie. W związku z tym od początku sierpnia szkoły zaczęły otrzymywać materiały dotyczące wytycznych przeciwepidemicznych. Co ważne, dyrektorzy szkół zostaną zobligowani do modyfikacji szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego o treści związane z przeciwdziałaniem COVID-19.
3 projekty rozporządzeń dotyczące zmiany w podstawach programowych
Resort edukacji przekazał do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych trzy projekty rozporządzeń. Planowane wejście w życie to 1 września 2021 roku lub 2023. Jakie zmiany są planowane w wykazie lektur oraz podstawie programowej? Zapraszam do lektury.
Ocenianie w szkołach dla dorosłych
Zasady oceniania i klasyfikowania w szkołach dla dorosłych w ostatnich latach przeszły sporo modernizacji. Wprowadzono niektóre reguły obowiązujące w szkołach dla młodzieży. Poznaj zasady dotyczące oceniania w szkołach dla dorosłych. Ekspert zbiera wytyczne, przepisy, zasady dotyczące oceniania.
RAPORT SPECJALNY: UKOŃCZENIE SZKOŁY PRZEZ UCZNIÓW - 19 ZASAD
Uczeń kończy szkołę podstawową lub szkołę ponadpodstawową, jeżeli w wyniku klasyfkacji końcowej otrzymał ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego pozytywne końcowe oceny klasyfkacyjne. Przeczytaj raport specjalny na temat zasad, warunków i wytycznych dotyczących ukończenia szkoły.
Dodatkowe zajęcia mające na celu uzupełnienie braków po kształceniu na odległość
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 maja 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wprowadziło zasady organizacji dodatkowych zajęć, których celem jest uzupełnienie braków powstałych podczas kształcenia na odległość.
- « pierwsza
- «
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- »
- ostatnia »