DO UTRWALENIA W LISTOPADZIE
Przeczytaj i zobacz, co warto zapamiętać z listopadowej aktualizacji.
Podpis i pieczątka na dokumentach szkolnych pod nieobecność dyrektora
Pytanie: Podczas nieobecności dyrektora (urlop), wicedyrektor będzie podpisywał ważne dokumenty, m.in. związane z budżetem finansowym. Jakiej pieczątki powinien używać? „W zastępstwie dyrektora” czy może pieczątki dyrektora, ale z podpisem „w zastępstwie dyrektora"?
Oddział jednoosobowy - co z dodatkiem za wychowawstwo?
Pytanie: W szkole zorganizowany jest oddział specjalny, do którego uczęszcza jeden uczeń. Czy nauczycielowi, który prowadzi wszystkie zajęcia z tym uczniem należy się dodatek za wychowawstwo?
Opinia z niepublicznej poradni a dostosowanie warunków na egzaminie ósmoklasisty
Pytanie: Czy na podstawie opinii z niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, np. o dysleksji, dysgrafii, można dostosować warunki na egzaminie ósmoklasisty?
14 nowych przepisów na rok szkolny 2021/2022
Zapowiadana rewolucyjna nowelizacja Karty Nauczyciela, która miała wejść w życie 1 września, została odłożona na późniejszy termin, a zaś prace nad nią będą kontynuowane w nowym roku szkolnym. Szereg zmian i nowości wprowadzono jednak w przepisach dotyczących organizacji pracy szkół. Część zmian została wprowadzona w okresie wakacji, a część w dalszym ciągu czeka na publikację w Dzienniku Ustaw. Przedstawiamy najważniejsze przepisy, które trzeba wziąć pod uwagę w roku szkolnym 2021/2022.
Wieszaki na ubrania uczniów poza szatnią
Czy w holu szkoły pod ścianą można zainstalować wieszaki na ubrania dla uczniów, wzorem szkół skandynawskich?
ORGANIZACJA WSPARCIA DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI KROK PO KROKU
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe obejmują szerokie spektrum dzieci i młodzieży, którym placówka, do której uczęszczają, powinna zapewnić wsparcie adekwatnie do ich potrzeb – na podstawie dokumentów, takich jak orzeczenia i opinie, lub rozpoznania dokonanego przez nauczycieli i specjalistów podczas bieżącej pracy. Przepisy prawa zobowiązują do zapewnienia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi warunków edukacji wyrównujących ich szanse edukacyjne oraz gwarantujących uczniom pełne włączenie w życie szkoły. Oznacza to, że każda placówka działająca w systemie edukacji powinna być odpowiednio przygotowana do udzielenia wsparcia swoim uczniom. Powinno się to odbywać, począwszy od przyjęcia odpowiednich regulacji w prawie wewnątrzszkolnym, przez sprawdzone procedury i praktyczne rozwiązania wykorzystujące zasoby szkoły i możliwości wsparcia zewnętrznego, po działania umożliwiające elastyczne reagowanie na specyficzne potrzeby konkretnego ucznia w indywidualnych przypadkach.
RAPORT SPECJALNY: ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE W PRAKTYCE SZKOLNEJ
Do redakcji napływa wiele pytań dotyczących organizacji w szkole zajęć wspomagających. Jak widać, temat jest wciąż aktualny i przysparza wielu wątpliwości – dziś zbieramy pytania dyrektorów. Ekspert udziela konkretnych, wyczerpujących odpowiedzi, wskazuje kierunki postępowania.
Zajęcia online w roku szkolnym 2021/2022 dla chorego ucznia
Czy istnieje możliwość zorganizowania zajęć w roku szkolnym 2021/202 z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość dla ucznia klasy 4 szkoły podstawowej chorującego przewlekle i posiadającego zmniejszoną odporność (cukrzyca)? Jeżeli tak to na podstawie jakich przepisów?
- « pierwsza
- «
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- »
- ostatnia »