Wprowadzono minimalne wymagania dla sprzętu komputerowego w szkołach
Komputery stacjonarne, laptopy i tablety, w które będą wyposażane szkoły, będą musiały spełniać określone wymagania techniczne. W życie weszło rozporządzenie precyzujące te wymagania. Wymogi będą stosowane do sprzętu po 31 sierpnia 2023 roku, więc od przyszłego roku szkolnego.
Umowa o zamówienie publiczne - praktyczny poradnik dla placówek oświatowych
Jedną z naczelnych zasad kontraktowania, obowiązującą powszechnie w obrocie gospodarczym, jest zasada swobody umów. Umowa o zamówienie publiczne ma niebagatelne znaczenie dla procesu zakupowego. Zawarte w temacie wskazówki, pozwolą nie tylko na sprawne redagowanie projektu umowy, ale również na efektywną realizację kontraktu oraz osiągnięcie założonego w nim efektu końcowego. Porady eksperta to dla zamawiającego cenny kierunkowskaz do podejmowania kolejnych działań niezbędnych dla ważności i skuteczności umowy o zamówienie publiczne. Dobór praktycznych przykładów z życia szkoły sprawia, że każdy dyrektor oraz pracownik szkoły odpowiedzialny za przygotowanie umów i ich realizację w przystępny sposób pozna swoje obowiązki, ważne wytyczne i zasady postępowania.W artykule m.in.:Przepisy regulujące umowy o zamówienie publiczneForma umowyMoment zawarcia umowyOkres obowiązywania umowyProjektowane postanowienia umowy jako część SWZOpcja jako możliwość zmiany zakresu zamówienia
RAPORT SPECJALNY: NOWY DZIAŁ AKTUALIZACJI! SPECJALNE POTRZEBY UCZNIÓW: Uczeń z cukrzycą w szkole - procedury postępowania
Coraz częściej do szkół uczęszczają uczniowie ze specjalnymi potrzebami. Dotyczy to edukacji, żywienia, opieki związanej z chorobą przewlekłą. W tym wydaniu rozpoczynamy nowy cykl tekstów dotyczących specjalnych potrzeb uczniów. Dziś piszmy o uczniu z cukrzycą. Szkoła nie ma obowiązku zatrudnienia dodatkowo osoby, która wspierałaby dziecko w kontrolowaniu poziomu cukru oraz podawaniu insuliny. Jak zatem wspierać dziecko z cukrzycą w szkole? Jakie zadania w tym zakresie ma dyrektor szkoły? Czy nauczyciel może podać insulinę? Porządkujemy aktualnie obowiązujące przepisy.W artykule m.in.: Zadania dyrektora i pielęgniarki związane z opieką zdrowotną Zadania i obowiązki nauczycieli Prawa ucznia chorego na cukrzycę Nauczyciel wspomagający dla ucznia z cukrzycą Różnice w opiece nad dziećmi przewlekle chorymi w szkole i przedszkolu Zatrudnianie dodatkowej kadry dla ucznia z cukrzycą Zasady podawania insuliny Postępowanie w czasie powikłań
Nowy limit umów na czas określony nauczycieli - przykłady z praktyki szkolnej
Jak wygląda procedura obliczania okresu zatrudnienia nauczyciela na czas określony? Jakie umowy o pracę objęte są limitem? Które umowy z kolei nie są do niego wliczane? W końcu, jakie są dla dyrektora skutku przekroczenia limitu zatrudnienia na czas określony? W artykule omawiamy aktualne zasady zatrudniania nauczycieli oraz skutki przekroczenia limitu zatrudnienia na czas określony. Autor wyjaśnia, jak ustalić, kiedy upływa maksymalny okres zatrudnienia nauczyciela na czas określony. W artykule m.in.Rodzaje umów o pracę dla nauczycieliUmowy o pracę objęte limitemUmowy niewliczane do limituLimit umów na czas określony - jak liczyćProcedura obliczania okresu zatrudnienia nauczyciela na czas określonySkutki przekroczenia limitu zatrudnienia na czas określonyDokumenty do tematuInformacja o przekształceniu umowy o pracę zawartej na czas określony
Klasyfikacja uczniów niezgodna z przepisami - działania dyrektora
Śródroczna klasyfikacja uczniów może odbywać się niezgodnie z przepisami. Bardzo częstym błędem jest nieklasyfikowanie ucznia ze względu na małą liczbę ocen bieżących. W takiej sytuacji uczniowie powinni być klasyfikowani, ale powstaje pytanie, czy uchwała klasyfikacyjna będzie zgodna z przepisami. Jakie działania powinien podjąć dyrektor placówki?
Klasyfikacja śródroczna uczniów - 16 problemów z praktyki
Zgodnie z przepisami oświatowymi, klasyfikację śródroczną przeprowadza się co najmniej raz w ciągu roku szkolnego, w terminie określonym w statucie szkoły. Zasady, sposób jej przeprowadzania, wystawianie ocen budzą zawsze wiele wątpliwości. Czy ocena z klasyfikacji śródrocznej ma wpływ na ocenę roczną? Czy brak klasyfikacji na konsekwencje prawne dla ucznia? Teraz doszły dodatkowe pytania związane z tym, jak klasyfikować uczniów z Ukrainy, którzy dopiero co dołączyli do polskich placówek, nie znają języka polskiego. Czy powinni mieć przeprowadzone egzaminy klasyfikacyjne, czy obowiązują ich zasady takie same jak uczniów polskich? Odpowiedzi w dzisiejszym artykule.W artykule m.in.:Czy wyniki punktowe ucznia można przeliczać na ocenę śródroczną?Czy ocena z diagnozy przedmiotowej może być liczona do średniej?Czy w szkole może zostać ustalona procedura „zaliczania” złej oceny śródrocznej?Czy jest dopuszczalne stosowanie ocen opisowych w klasyfikacji śródrocznej?Czym skutkuje nieklasyfikowanie śródroczne?Czy ocena śródroczna powinna być poprzedzana oceną przewidywaną?Na jakich zasadach klasyfikować uczniów z Ukrainy?