Klasyfikacja śródroczna uczniów - 16 problemów z praktyki
Zgodnie z przepisami oświatowymi, klasyfikację śródroczną przeprowadza się co najmniej raz w ciągu roku szkolnego, w terminie określonym w statucie szkoły. Zasady, sposób jej przeprowadzania, wystawianie ocen budzą zawsze wiele wątpliwości. Czy ocena z klasyfikacji śródrocznej ma wpływ na ocenę roczną? Czy brak klasyfikacji na konsekwencje prawne dla ucznia? Teraz doszły dodatkowe pytania związane z tym, jak klasyfikować uczniów z Ukrainy, którzy dopiero co dołączyli do polskich placówek, nie znają języka polskiego. Czy powinni mieć przeprowadzone egzaminy klasyfikacyjne, czy obowiązują ich zasady takie same jak uczniów polskich? Odpowiedzi w dzisiejszym artykule.
W artykule m.in.:
Czy wyniki punktowe ucznia można przeliczać na ocenę śródroczną?
Czy ocena z diagnozy przedmiotowej może być liczona do średniej?
Czy w szkole może zostać ustalona procedura „zaliczania” złej oceny śródrocznej?
Czy jest dopuszczalne stosowanie ocen opisowych w klasyfikacji śródrocznej?
Czym skutkuje nieklasyfikowanie śródroczne?
Czy ocena śródroczna powinna być poprzedzana oceną przewidywaną?
Na jakich zasadach klasyfikować uczniów z Ukrainy?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły