Zastosowanie metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz w logopedii
Metoda Dobrego Startu zaliczana jest do metod wzrokowo-słuchowo-motorycznych. Kluczową rolę odgrywają tu trzy elementy: wzrok (wzory graficzne), słuch (piosenka) i motoryka (odtwarzanie wzorów). Jej główny celem jest jednoczesne usprawnianie analizatorów: wzrokowego, słuchowego, kinestetyczno-ruchowego, a także rozwijanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała oraz przestrzeni. Niezwykle ważną rolę w tej metodzie odgrywa muzyka. Połączenie elementów śpiewu, ruchu, muzyki oraz plastyki aktywizuje cały układ nerwowy. Zrytmizowany zestaw ćwiczeń ma uspokajać uczestnika zajęć oraz wpływać pozytywnie na sferę emocjonalną.
Z artykułu dowiesz się:
- Jakie są założenia metody Dobrego Startu?
- Do jakiej grupy dzieci adresowana jest metoda Dobrego Startu?
- Jakie korzyści przynosi stosowanie metody Marty Bogdanowicz?
- Kto może stosować w praktyce zawodowej tę metodę?
- Jakie MDS może znajdować zastosowanie w logopedii?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły