Zastosowanie metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz w logopedii

Metoda Dobrego Startu zaliczana jest do metod wzrokowo-słuchowo-motorycznych. Kluczową rolę odgrywają tu trzy elementy: wzrok (wzory graficzne), słuch (piosenka) i motoryka (odtwarzanie wzorów). Jej główny celem jest jednoczesne usprawnianie analizatorów: wzrokowego, słuchowego, kinestetyczno-ruchowego, a także rozwijanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała oraz przestrzeni. Niezwykle ważną rolę w tej metodzie odgrywa muzyka. Połączenie elementów śpiewu, ruchu, muzyki oraz plastyki aktywizuje cały układ nerwowy. Zrytmizowany zestaw ćwiczeń ma uspokajać uczestnika zajęć oraz wpływać pozytywnie na sferę emocjonalną. 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie są założenia metody Dobrego Startu?
  • Do jakiej grupy dzieci adresowana jest metoda Dobrego Startu?
  • Jakie korzyści przynosi stosowanie metody Marty Bogdanowicz?
  • Kto może stosować w praktyce zawodowej tę metodę?
  • Jakie MDS może znajdować zastosowanie w logopedii?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ