Zapraszam do lektury kolejnego, bardzo ważnego tekstu z nowego cyklu „Specjalne potrzeby uczniów”. Pisaliśmy już na temat: ucznia z cukrzycą (aktualizacja nr 216), ucznia uzdolnionego (aktualizacja nr 217) oraz ogólnych zasad pracy z uczniem przewlekle chorym (aktualizacja nr 219). Dziś prezentujemy kompendium dotyczące ucznia z padaczką. Jakie procedury należy wdrożyć w szkole, jak postępować z takim uczniem, czy może on brać udział w zajęciach szkolnych, wycieczkach na tych samych zasadach, co pozostali uczniowie? Czy rodzice muszą dostarczyć do szkoły dokumentację medyczną dziecka?Uwaga! Informacje dostępne w poszczególnych tekstach cyklu uzupełniają się. To znaczy, że ogólne wytyczne dotyczące zasad pracy z uczniem; zadań pielęgniarki,nauczycieli i dyrektora; zasad podawania leków w szkole zostały opisane w poprzednich tekstach (w szczególności w nr 216 i 219). W każdym tekście o danej chorobie, przypominamy najważniejsze kwestie, po wszystkie szczegóły należy sięgnąć do wymienionych aktualizacji (nr 216 i 219).W artykule m.in.Trudności dzieci chorych na padaczkęDiagnoza i etapy wsparcia uczniaZadania dyrektora związane z opieką zdrowotną w szkoleZadania pielęgniarki szkolnejSytuacja problemowe i obowiązki szkołyUczeń z padaczką na wycieczce szkolnejSkierowanie ucznia na ponowne badania zdrowiaDokumenty do tematuProcedura postępowania z uczniem z padaczką
czytaj więcej »