Klasyfikacja śródroczna uczniów w praktyce szkolnej

Jak powinno wyglądać śródroczne podsumowanie osiągnięć uczniów? Jaki jest termin wystawiania ocen śródrocznych? Jak klasyfikować ucznia, który przeszedł na nauczanie domowe? Czy trzeba informować o śródrocznych przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych? Czy ocenę śródroczną należy ustalić za pomocą średniej ważonej? To tylko niektóre z pytań, które pojawiają się w związku z śródroczną klasyfikacją uczniów. Zbieramy je i rozwiewamy wątpliwości.W artykule m.in.Czy negatywna ocena śródroczna przesądzają o promocji ucznia do kolejne klasy?Kiedy można przeprowadzić egzaminy klasyfikacyjne śródroczne?Czy trzeba informować o śródrocznych przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych?Czy można zgłaszać zastrzeżenia do ocen śródrocznych?Czy ocena śródroczna z przedmiotu może być niższa od prognozowanej?Dokumenty do tematuUchwała rady pedagogicznej w sprawie wyników śródrocznej klasyfikacji uczniówWyniki klasyfikacji śródrocznej danej klasy

Standardy ochrony małoletnich w praktyce szkolnej

Od 15 sierpnia 2024 r. każde przedszkole, szkoła i placówka mają obowiązek stosowania standardów ochrony małoletnich przed krzywdzeniem. Wprowadzenie standardów ma na celu ochronę dzieci i młodzieży przed przemocą oraz zapewnienie im bezpiecznych warunków nauki i rozwoju. Zbieramy zasady, wskazówki, wytyczne i praktyczne przykłady dotyczące wprowadzania i przestrzegania standardów ochrony małoletnich w placówkach oświatowych. W artykule m.in.Obowiązek wprowadzenia standardówCztery zasady postępowaniaNajważniejsze zadania szkołyCzy osoba prowadząca zajęcia w formie online powinna być zweryfikowana w KRK?Czy szkoła może zakazać rodzicom całkowitego wstępu do szkoły?Dokumenty do tematuRejestr zdarzeń podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia małoletnichPraktyczne narzędzieProtokół interwencji w przypadku zastosowania procedur podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia małoletniego