Uczeń z ADHD w szkole - objawy, wskazówki, postępowanie

ADHD wśród uczniów to bardzo częsty problem, który ogromnie utrudnia codzienne funkcjonowanie dzieciom i młodzieży nim dotkniętej, ale także nauczycielom. Najczęściej dzieci z ADHD odbierane są jako niegrzeczne, nieskore do pracy i niechętne do poprawy swojego zachowania. Prześledzenie charakterystyki i objawów schorzenia pozwoli wychwycić uczniów, którzy potrzebują pomocy i wsparcia psychologów i nauczycieli. Przedstawiamy szczegółowy opis, objawy, wskazówki postępowania, procedurę scenariusz szkolenia dla rady pedagogicznej.W artykule m.in.ADHD czyli co?Objawy ADHDWskazówki dla nauczycieli – zasady pracy z uczniem z ADHDSkutki niewłaściwego postępowania z uczniem obciążonym ADHDLeczenie farmakologiczneDokumenty do tematuProcedura postępowania z uczniem przewlekle chorymPrzydatne narzędzia Scenariusz szkolenia rady pedagogicznej: Jak wesprzeć w nauce ucznia z ADHD?

POMOCNIK DYREKTORA WRZESIEŃ

Urlop dla poratowania zdrowia w roku szkolnym 2024/2025 krok po kroku

Liczba godzin języka polskiego dla cudzoziemców w roku szkolnym 2024/2025

Ile godzin języka polskiego dla cudzoziemców obowiązuje od roku szkolnego 2024/2025? Czy będą to 4 godziny? Pozdrawiam

Dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością sprzężoną w jednym oddziale

Czy do jednego oddziału (klasa I) w publicznej szkole podstawowej, prowadzonej przez osobę fizyczną mogą uczęszczać uczniowie z autyzmem i uczniowie z niepełnosprawnością sprzężoną (autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym)?

Data wydania świadectwa szkolnego w przypadku egzaminu poprawkowego

Mamy dwie uczennice z ósmej klasy, które 26 sierpnia 2024 r będą miały egzamin poprawkowy. Czy w takim przypadku otrzymają świadectwo ukończenia szkoły z datą podjęcia uchwały przez radę pedagogiczna, którą mamy zaplanowaną na 28 sierpień, czy z datą egzaminu poprawkowego?