Monitoring w szkole - Administrator Bezpieczeństwa Informacji i GIODO
Czy szkoła musi zgłosić monitoring do GiODO? W naszej szkole nie mamy powołanego Administratora Bezpieczeństwa Informacji, czy w związku z tym zwalnia to nas od opracowania np. „planów sprawdzeń”? Czy jeśli chcielibyśmy powołać ABI to musimy zapewnić etat, dodatkowe wynagrodzenie czy można zlecić np. informatykowi zadania realizowane przez ABI?
Kandydat na nauczyciela - weryfikacja karalności
Warunkiem nawiązania stosunku pracy z kandydatem na nauczyciela jest legitymowanie się przez niego niekaralnością dyscyplinarną oraz karną. W jaki sposób udokumentować spełnienie tych wymogów, na kim spoczywa obowiązek wykazania ich spełnienia i kiedy należy to uczynić? O ile w zakresie niekaralności karnej nie przewidziano żadnych zmian w przepisach prawa, o tyle od 1 marca 2017 r. wprowadzona została złożona procedura weryfikacji niekaralności dyscyplinarnej. Opisujemy, jakie nowe obowiązki spoczywają na dyrektorze szkoły.
Frekwencja na zajęciach w ramach godzin do dyspozycjo dyrektora
Czy przy przydzieleniu godzin do dyspozycji dyrektora musi być spełniony warunek uczestnictwa wszystkich uczniów klasy (dotyczy arkusza na rok szk. 2017/2018 w szkole podstawowej)?
Arkusz organizacji według nowych przepisów
Na najbliższy rok szkolny arkusz organizacyjny szkoły i przedszkola publicznego musi być przygotowany według nowych przepisów. Choć wchodzą one w życie dopiero 1 września 2017 r., to zdaniem MEN muszą być stosowane już do arkuszy przygotowywanych na najbliższy rok szkolny.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej przez nauczycieli i dyrektora
Ze względu na reformę oświaty, od nowego roku szkolnego do szkół stopniowo zostanie wprowadzana nowa podstawa programowa. Szczegółowo na temat nowej podstawy, zmian, nowych obowiązków i etapów wdrażania piszemy w tej aktualizacji w artykule: Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego - zasady wdrażania. Ekspert zamieścił też do tekstu listy kontrolna z zadaniami dyrektora oraz nauczycieli. Kolejny etap to wdrażanie nowej podstawy oraz monitorowanie jej realizacji. W jaki sposób nauczyciele monitorują realizację podstawy programowej swoich przedmiotów, i w jaki sposób dyrektor monitoruje realizację podstawy programowej przez nauczycieli? Czy szkoła może opracować swoje narzędzie, co powinno znaleźć się w arkuszach monitorowania?