WYDANIE ONLINE

Zdecydowana większość uczniów realizuje kształcenie w klasycznej formie zajęć wspólnych z oddziałem klasowym, do którego został przyjęty w szkole. Istnieją jednak inne formy nauki w naszym kraju – zwiększające skuteczność w sytuacji, w której znajduje się uczeń. Niektóre z tych form zostały wprowadzone do systemu edukacji z myślą o uczniach szczególnie i wybitnie uzdolnionych, a inne w celu umożliwienia nauki uczniom, których stan zdrowia uniemożliwia udział w zajęciach szkolnych na terenie szkoły. Zaczynamy cykl publikacji, które w sposób wyczerpujący przedstawiają zasady organizacji nauki w formie nietradycyjnej oraz propozycje rozwiązań problemów, jakie mogą się zdarzyć podczas organizacji takiego nauczania. W pierwszym wydaniu – nauczanie indywidualne, w kolejnych: indywidualny tok i program nauki, edukacja domowa.

czytaj więcej »

Ściąganie to problem w polskim szkolnictwie istniejący od zawsze, nie tylko od momentu wprowadzenia nauczania zdalnego, choć – jak zauważają nauczyciele – wtedy dodatkowo się nasilił. Ocenienie w nauczaniu zdalnym nie jest łatwe i budzi w wielu nauczycielach ogromne wątpliwości, szczególnie dotyczące sprawiedliwości wystawianej oceny nie mając pewności samodzielności pracy ucznia. Coraz większa liczba nauczycieli korzysta jednak z takich możliwości oceniania, które dają duże prawdopodobieństwo samodzielnego wykonywania zleconych zadań. Należą do nich np. pisanie sprawdzianów online przy włączonych kamerach, używanie programów i propozycji wydawnictw związanych z edukacją, które umożliwiają udostępnienie uczniom testów i innych zestawów zadań lub pytań, w których mają określony czas na wykonanie zadania. Nie ma wówczas czasu na szukanie odpowiedzi w zewnętrznych źródłach, wspomaganie swojej wiedzy w niedozwolony sposób.

czytaj więcej »

Zapoznaj się ze swoimi zadaniemi oraz instrukcją tworzenia regulaminu zamówień publicznych od stycznia 2021 r. 

czytaj więcej »