Działania w ramach kontroli zarządczej po I półroczu
W lutym w ramach kontroli zarządczej trzeba dokonać podsumowania działań podejmowanych w I semestrze i analizy ich prawidłowości. Wiąże się to z koniecznością przeprowadzenia aż 7 kontroli, ale dzięki temu dyrektor szkoły będzie miał doskonałą możliwość podejmowania właściwych decyzji zarządczych w kolejnym półroczu.
Dyrektor szkoły ma obowiązek określić szczegółowe warunki wypożyczania podręczników oraz materiałów edukacyjnych
Pytanie: Czy elementarz dla klasy I szkoły podstawowej wprowadzamy do księgi inwentarzowej biblioteki? Służyć ma bowiem na 3 lata. Co z pozostałymi materiałami z dotacji celowej, skoro przynależą uczniowi na 1 rok? Czy w ww. kwestii należy przygotować wewnętrzny regulamin? Czy jest wzór takiego regulaminu?
Dodatek funkcyjny nie przysługuje nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie
Pytanie: Kto i w jakiej wysokości powinien otrzymywać dodatek za wychowawstwo uczniów – nauczyciel, w którego oddziale dzieci się znajdują, czy ten nauczyciel, który prowadzi z nimi nauczanie indywidualne?
Dochody z wynajmu powierzchni reklamowych klasyfikuje się wciąż w dziale 80101
Pytanie: Szkoła podstawowa czerpie dodatkowe dochody, wynajmując pod reklamę powierzchnię na ogrodzeniu. Jak to zaklasyfikować w księgach? Czy zastosować dział, w którym określona jest podstawowa działalność szkoły, tj. 80101 „Szkoły podstawowe”, czy może dział 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami”?
Do 31 marca czas na sprawozdanie z doskonalenia zawodowego nauczycieli
Do końca marca dyrektor musi złożyć do organu prowadzącego sprawozdanie ze sposobu wykorzystania środków na doskonalenie zawodowe dla nauczycieli. Sprawozdanie powinno mieć charakter rozliczenia środków przyznanych przez organ prowadzący na poprzedni rok budżetowy, a jednocześnie stanowić wskazówkę dla organu co do przyznania środków na kolejny rok.
Asystenci zatrudnieni we wrześniu 2014 roku bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia rocznego
Pytanie: W 2014 roku zatrudnialiśmy po raz pierwszy asystenta nauczyciela. Czy do celów ustalania prawa do trzynastki i jej obliczania traktować go jako nauczyciela czy jako pracownika niepedagogicznego?
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3