OCENIANIE UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2022/2023 – ROZWIĄZANIA PROBLEMÓW CZ. II

W poprzednim wydaniu zamieściliśmy pierwszą część artykuły na temat oceniania uczniów. Temat ten budzi zawsze wiele wątpliwości. Czy trzeba uzasadniać oceny, czy można postawić ocenę niedostateczną za niewykonanie polecenia, czy można w ocenianiu wewnątrzszkolnym stosować symbol „0”, czy można zwolnić ucznia z zajęć praktycznej nauki zawodu, czy można oceniać uczniów za aktywność? Kontynuujemy nasz cykl - dziś rozwiązania kolejnych zebranych problemów i pytań dyrektorów. Mam nadzieję, że nasze kompendium wiedzy pozwoli uniknąć niejednego błędu!

W artykule m.in.:

  • Czy można uczniowi postawić ocenę niedostateczną za niewykonanie zleconego zadania?
  • Czy można stosować w ocenianiu wewnątrzszkolnym symbol „0”?
  • W jaki sposób poprawnie ustalić ocenę ostateczną w szkole policealnej?
  • Jak powinno wyglądać zwalnianie uczniów z zajęć praktycznej nauki zawodu?
  • Czy można oceniać uczniów za aktywność?

Dokumenty do tematu

  • Procedura podwyższania oceny przewidywanej
  • Procedura udostępniania sprawdzonych i ocenionych prac pisemnych
  • Protokół z egzaminu uzupełniającego różnice programowe

 

UWAGA! Pierwsza część artykuły na temat oceniania uczniów w poprzedniej aktualizacji, nr 211.

Uwaga! w poprzednim wydaniu były poruszone problemy 1-16. Kontynuujemy numerację od sytuacji 17.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ