OCENIANIE UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2022/2023 – ROZWIĄZANIA PROBLEMÓW CZ. II
W poprzednim wydaniu zamieściliśmy pierwszą część artykuły na temat oceniania uczniów. Temat ten budzi zawsze wiele wątpliwości. Czy trzeba uzasadniać oceny, czy można postawić ocenę niedostateczną za niewykonanie polecenia, czy można w ocenianiu wewnątrzszkolnym stosować symbol „0”, czy można zwolnić ucznia z zajęć praktycznej nauki zawodu, czy można oceniać uczniów za aktywność? Kontynuujemy nasz cykl - dziś rozwiązania kolejnych zebranych problemów i pytań dyrektorów. Mam nadzieję, że nasze kompendium wiedzy pozwoli uniknąć niejednego błędu!
W artykule m.in.:
- Czy można uczniowi postawić ocenę niedostateczną za niewykonanie zleconego zadania?
- Czy można stosować w ocenianiu wewnątrzszkolnym symbol „0”?
- W jaki sposób poprawnie ustalić ocenę ostateczną w szkole policealnej?
- Jak powinno wyglądać zwalnianie uczniów z zajęć praktycznej nauki zawodu?
- Czy można oceniać uczniów za aktywność?
Dokumenty do tematu
- Procedura podwyższania oceny przewidywanej
- Procedura udostępniania sprawdzonych i ocenionych prac pisemnych
- Protokół z egzaminu uzupełniającego różnice programowe
UWAGA! Pierwsza część artykuły na temat oceniania uczniów w poprzedniej aktualizacji, nr 211.
Uwaga! w poprzednim wydaniu były poruszone problemy 1-16. Kontynuujemy numerację od sytuacji 17.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły