Uczniowie w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
Jednym ze wskazań do zapewnienia dzieciom i młodzieży odpowiedniego wsparcia mogą być potrzeby wynikające z sytuacji kryzysowej lub traumatycznej. To trudne zadanie, do którego nauczyciele nie zawsze czują się kompetentnie przygotowani i najczęściej oczekują wsparcia specjalistów – psychologów, pedagogów szkolnych lub z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jednak na co dzień to nauczyciel zostaje z dzieckiem (lub grupą uczniów) i często to właśnie jego postawa ma znaczenie dla zapewnienia poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego podopiecznym lub ich powrotu do normalnego funkcjonowania po traumatycznych przeżyciach. Najczęściej to nauczyciel jest pierwszą osobą, która uzyskuje informację o ekstremalnych przeżyciach dziecka. Bywa też, że nauczyciel jest uczestnikiem kryzysowych sytuacji z udziałem uczniów.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły