Uczniowie w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej, próby samobójcze - zadania szkoły, procedury postępowania

Jednym ze wskazań do zapewnienia dzieciom i młodzieży odpowiedniego wsparcia mogą być potrzeby wynikające z sytuacji kryzysowej lub traumatycznej. Często to właśnie nauczyciel jest pierwszą osobą, która uzyskuje informację o ekstremalnych przeżyciach dziecka. To trudne zadanie, do którego nauczyciele nie zawsze czują się kompetentnie przygotowani i najczęściej oczekują wsparcia specjalistów – psychologów, pedagogów szkolnych lub z poradni psychologiczno-pedagogicznej. W kontekście nieprzewidywalności wystąpienia zdarzeń kryzysowych z jednej strony, a prawdopodobieństwa wystąpienia z drugiej – należy założyć, że prędzej czy później w każdej placówce może pojawić się uczeń wymagający wsparcia z uwagi na traumatyczne doświadczenie.

W artykule m.in.

Sytuacja kryzysowa, czyli jaka?

Jaka może być reakcja na stres?

Na co zwrócić uwagę przy ocenie funkcjonowania dziecka po sytuacji kryzysowej?

Jak wesprzeć dziecko z doświadczeniem traumy?

Jakie zadania spoczywają na szkole?

Na czym polega interwencja kryzysowa?

Co zrobić, gdy dziecko mówi o samobójstwie?

Praktyczne narzędzie

Zrozumieć małego Robinsona – warsztat dla nauczycieli pracujących z dziećmi z traumą porzucenia

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ