Społeczny inspektor pracy w szkole – kompendium wiedzy

W każdej szkole, niezależnie od wielkości i woli dyrektora placówki, może zostać powołany społeczny inspektor pracy. Jego zadaniem jest czuwanie nad przestrzeganiem bezpiecznych warunków pracy oraz praw pracowników. Dyrektor placówki ma obowiązek przestrzegać przepisów ustawy o społecznej inspekcji pracy, w tym realizować przewidziane w niej obowiązki oraz umożliwiać sprawne funkcjonowanie społecznej inspekcji pracy działającej w swojej szkole. W przypadku niewywiązywania się z tych obowiązków może zostać nałożona na niego grzywna. Co zatem należy do obowiązków dyrektora, jakie zadania, a jakie uprawnienia ma społeczny inspektor pracy w szkole? Odpowiadamy w artykule!

W artykule m.in.

Cel społecznej inspekcji pracy

Struktura społecznej inspekcji

Kto może zostać społecznym inspektorem pracy?

Zasady wyborów społecznego inspektora pracy i jego kadencja

Zadania społecznej inspekcji pracy

Zasady postępowania społecznego inspektora pracy

Przywileje społecznego inspektora pracy

10 obowiązków dyrektora szkoły

Dokumenty do tematu

Księga uwag i zaleceń Społecznego Inspektora Pracy

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ