Prowadzenie akt osobowych pracowników w roku szkolnym 2025/2026 - 16 porządkujących checklist i tabelek
Przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego warto przeprowadzić dokładny przegląd dokumentacji kadrowej, ze szczególnym uwzględnieniem pięciu części akt osobowych: A, B, C, D i E. Każda z tych części pełni odrębną funkcję i podlega odmiennym wymogom dokumentacyjnym. Poniżej przedstawiamy szczegółowe zestawienia dotyczące tego, jakie dokumenty gromadzić w każdej z części, czego nie dołączać do akt pracowniczych, jakie najczęściej występują braki i nieprawidłowości. Z perspektywy dyrektora, właściwa organizacja tych działań przed 1 września:
- chroni przed błędami przy naliczaniu wynagrodzeń i świadczeń,
- zapobiega nieprawidłowościom wykazywanym w trakcie kontroli,
- zapewnia bezpieczeństwo prawne i formalne w relacjach pracodawca–pracownik.
Dlatego porządki w dokumentacji kadrowej w wakacje to nie tylko formalność, ale kluczowy element zarządzania kadrami, który przekłada się na płynność działania placówki i zgodność z przepisami prawa pracy oraz Karty Nauczyciela.
W artykule m.in.
CHECKLISTA - procedura porządkowania akt osobowych
Co zawierają poszczególne części akt osobowych?
Jakich dokumentów nie przechowuje się w aktach osobowych?
CHECKLISTA – WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROWADZENIA AKT OSOBOWYCH
CHECKLISTA - dokumenty weryfikowane przed zatrudnieniem
Najczęstsze błędy podczas kontroli dokumentacji pracowniczej
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły