PLACÓWKI OŚWIATOWE W CZASIE PANDEMII KORONAWIRUSA Zagadnienia gospodarcze
Każda epidemia, każde nieoczekiwane zdarzenie, katastrofa, siła wyższa na globalną skalę powoduje poważne zmiany w normalnym funkcjonowaniu państw, organizacji międzynarodowych, relacjach handlowych i gospodarczych na poziomie światowym, kontynentalnym, krajowymoraz lokalnym. Po fazie szoku, zaskoczenia nadchodzi pora do pracy u podstaw. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że każdy dzień nie jest podobny do poprzedniego. To, co jeszcze wczoraj funkcjonowało i wydawało się remedium na problemy - jutro wymaga od nas innowacyjnego myślenia, nieszablonowego podejścia do wyzwań natury organizacyjnej, pracy, bezpieczeństwa pracowników, pracodawców, organizacji życia gospodarczego, prawnego itd. na każdym poziomie i w każdej dziedzinie życia. Ze względu na pandemię, wszystkie czynności dnia codziennego czy to w pracy czy w życiu prywatnym, nad którymi kiedyś nawet się nie zastanawialiśmy, dziś są przedmiotem poważnych przemyśleń, obaw, dłuższego planowania, zabezpieczania się oraz generatorem kosztów w postaci czasu, dodatkowych środków finansowych, procedur, energii potrzebnej na przygotowanie działań planistycznych, organizacyjnych oraz logistycznych. W nowych warunkach musimy nauczyć się wykorzystywać zasoby, które posiadamy i odpowiednio nimi gospodarować, szukać interdyscyplinarnych rozwiązań dla napotykanych trudności w związku z rozwojem pandemii koronawirusa, a przede wszystkim szukać nowych rozwiązań i uczyć się elastyczności działania. Początkowo działanie placówek oświatowych zostało zawieszone na dwa tygodnie (od 12 do 25 marca), już teraz jednak wiadomo, że termin ten został wydłużony i na pewno zajęcia w placówkach nie będę się odbywały do końca przerwy wielkanocnej (tj. do dnia 13 kwietnia). Zostały też wprowadzone nowe przepisy dotyczące kształcenia na odległość. Zapraszam do lektury bardzo ważnego materiału - ekspert analizuje sytuację w placówkach oświatowych od strony gospodarczej, mi.n.: zasady pracy zdalnej, procedury bezpieczeństwa, zarządzanie pracownikami administracji w okresie pandemii. Przedstawiamy kompendium wiedzy: COVID-19 (SARS-CoV-2)- jego wpływ na funkcjonowanie placówki oświatowej.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły