Design thinking w oświacie - od teorii do praktyki

W Fundacji Szkoła z Klasą od lat korzystamy z design thinking w codziennej pracy naszego zespołu. Do jej przetestowania zapraszamy również osoby uczestniczące w naszych programach: nauczycielki, nauczycieli oraz dyrekcję. Stworzyliśmy szereg autorskich narzędzi, które wspierają wdrażanie poszczególnych etapów DT - persony do opisania przedstawicieli grup docelowych, narzędzia badania potrzeb, metody wspierające generowanie pomysłów, czy ich filtrowanie i ostateczny wybór rozwiązania do wdrożenia. Skuteczność design thinking potwierdzają setki projektów edukacyjnych przeprowadzonych zgodnie z metodą, zmiany w podejściu do współpracy w radach pedagogicznych, budowanie świadomych szkolnych społeczności, które na co dzień obserwujemy w naszych programach.

W artykule m.in.

Co to jest design thinking?

Dlaczego warto sięgnąć po design thinking w szkole?

Etapy design thinking według Fundacji Szkoła z Klasą

Wyzwania i praktyczne wskazówki

Design thinking to filozofia działania

O design thinking w pigułce

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ