Kara administracyjna nie nakłoni ucznia z zaburzeniami lękowymi do powrotu do szkoły

Pytanie:

Uczeń klasy VI z zaburzeniami lękowymi nie realizuje obowiązku szkolnego. W klasie V był objęty nauczaniem indywidualnym z uwagi na stan zdrowia utrudniający uczęszczanie do szkoły (zaburzenia depresyjno-lękowe, fobia szkolna). W tym roku nie jest już objęty nauczaniem indywidualnym, czyli powinien uczęszczać na zajęcia. Niestety już w połowie września rozpoczęły się problemy z frekwencją. Matka ustaliła ponowny kontakt z lekarzem psychiatrą, ale termin wizyty jest dosyć odległy. Wszelkie rozmowy z rodzicami na temat postępowania wychowawczego wobec syna nie przynoszą efektów. Chłopiec nie chce uczestniczyć w zajęciach terapeutycznych. Czy w tej sytuacji należy zastosować procedurę administracyjną realizacji obowiązku szkolnego w przypadku przekroczenia 50% nieusprawiedliwionej obecności?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ