Klasy terapeutycznej nie tworzy się dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
W pierwszej klasie ogólnodostępnego gimnazjum jest sześcioro uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. Zgodnie z rozporządzeniem nie można dla nich utworzyć klasy specjalnej. W szkole są również uczniowie z opiniami o dostosowaniu wymagań edukacyjnych. Dyrektor szkoły chce utworzyć wspólną dla nich klasę terapeutyczną. Czy może to uczynić? Czy jest to zgodne z nowymi przepisami o pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów wymagających dostosowania wymagań edukacyjnych można utworzyć wspólną klasę terapeutyczną?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły