Klasy terapeutycznej nie tworzy się dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

Pytanie:

W pierwszej klasie ogólnodostępnego gimnazjum jest sześcioro uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. Zgodnie z rozporządzeniem nie można dla nich utworzyć klasy specjalnej. W szkole są również uczniowie z opiniami o dostosowaniu wymagań edukacyjnych. Dyrektor szkoły chce utworzyć wspólną dla nich klasę terapeutyczną. Czy może to uczynić? Czy jest to zgodne z nowymi przepisami o pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów wymagających dostosowania wymagań edukacyjnych można utworzyć wspólną klasę terapeutyczną?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ