Omówienie obserwowanej przez dyrektora lekcji krok po kroku
Obserwacja lekcji przez dyrektora to nie tylko obowiązek wynikający z nadzoru pedagogicznego, ale przede wszystkim szansa na konstruktywny dialog z nauczycielem, wspierający jego rozwój zawodowy. Kluczowym elementem całego procesu jest jednak omówienie zajęć – rzetelne, rzeczowe i prowadzone w atmosferze wzajemnego zaufania. Jak przeprowadzić taką rozmowę, by była merytoryczna, motywująca i nie została odebrana jako krytyka? W tym artykule przedstawiamy krok po kroku, jak przygotować i poprowadzić omówienie lekcji – od pierwszego pytania po wspólne wnioski i rekomendacje na przyszłość.
W artykule m.in.
Obserwacja w nadzorze pedagogicznym
Obserwacja w procedurze oceny pracy nauczycieli
Hospitacja a obserwacja
Dokumentowanie obserwacji
Procedura krok po kroku
Informacja zwrotna dla nauczyciela
Dokumenty do tematu
Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – kształcenie umiejętności określonych w podstawie programowej
Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – indywidualizacja procesu nauczania
Praktyczne narzędzie
Checklista: Etapy omówienia obserwowanej lekcji przez dyrektora szkoły
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły