Omówienie obserwowanej przez dyrektora lekcji krok po kroku

Obserwacja lekcji przez dyrektora to nie tylko obowiązek wynikający z nadzoru pedagogicznego, ale przede wszystkim szansa na konstruktywny dialog z nauczycielem, wspierający jego rozwój zawodowy. Kluczowym elementem całego procesu jest jednak omówienie zajęć – rzetelne, rzeczowe i prowadzone w atmosferze wzajemnego zaufania. Jak przeprowadzić taką rozmowę, by była merytoryczna, motywująca i nie została odebrana jako krytyka? W tym artykule przedstawiamy krok po kroku, jak przygotować i poprowadzić omówienie lekcji – od pierwszego pytania po wspólne wnioski i rekomendacje na przyszłość.

W artykule m.in.

Obserwacja w nadzorze pedagogicznym

Obserwacja w procedurze oceny pracy nauczycieli

Hospitacja a obserwacja 

Dokumentowanie obserwacji

Procedura krok po kroku

Informacja zwrotna dla nauczyciela

Dokumenty do tematu

Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – kształcenie umiejętności określonych w podstawie programowej

Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – indywidualizacja procesu nauczania

Praktyczne narzędzie

Checklista: Etapy omówienia obserwowanej lekcji przez dyrektora szkoły

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ