Uczniowie w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej, próby samobójcze - zadania szkoły, procedury postępowania
Jednym ze wskazań do zapewnienia dzieciom i młodzieży odpowiedniego wsparcia mogą być potrzeby wynikające z sytuacji kryzysowej lub traumatycznej. Często to właśnie nauczyciel jest pierwszą osobą, która uzyskuje informację o ekstremalnych przeżyciach dziecka. To trudne zadanie, do którego nauczyciele nie zawsze czują się kompetentnie przygotowani i najczęściej oczekują wsparcia specjalistów – psychologów, pedagogów szkolnych lub z poradni psychologiczno-pedagogicznej. W kontekście nieprzewidywalności wystąpienia zdarzeń kryzysowych z jednej strony, a prawdopodobieństwa wystąpienia z drugiej – należy założyć, że prędzej czy później w każdej placówce może pojawić się uczeń wymagający wsparcia z uwagi na traumatyczne doświadczenie.
W artykule m.in.
Sytuacja kryzysowa, czyli jaka?
Jaka może być reakcja na stres?
Na co zwrócić uwagę przy ocenie funkcjonowania dziecka po sytuacji kryzysowej?
Jak wesprzeć dziecko z doświadczeniem traumy?
Jakie zadania spoczywają na szkole?
Na czym polega interwencja kryzysowa?
Co zrobić, gdy dziecko mówi o samobójstwie?
Praktyczne narzędzie
Zrozumieć małego Robinsona – warsztat dla nauczycieli pracujących z dziećmi z traumą porzucenia
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły