Społeczny inspektor pracy w szkole – kompendium wiedzy
W każdej szkole, niezależnie od wielkości i woli dyrektora placówki, może zostać powołany społeczny inspektor pracy. Jego zadaniem jest czuwanie nad przestrzeganiem bezpiecznych warunków pracy oraz praw pracowników. Dyrektor placówki ma obowiązek przestrzegać przepisów ustawy o społecznej inspekcji pracy, w tym realizować przewidziane w niej obowiązki oraz umożliwiać sprawne funkcjonowanie społecznej inspekcji pracy działającej w swojej szkole. W przypadku niewywiązywania się z tych obowiązków może zostać nałożona na niego grzywna. Co zatem należy do obowiązków dyrektora, jakie zadania, a jakie uprawnienia ma społeczny inspektor pracy w szkole? Odpowiadamy w artykule!
W artykule m.in.
Cel społecznej inspekcji pracy
Struktura społecznej inspekcji
Kto może zostać społecznym inspektorem pracy?
Zasady wyborów społecznego inspektora pracy i jego kadencja
Zadania społecznej inspekcji pracy
Zasady postępowania społecznego inspektora pracy
Przywileje społecznego inspektora pracy
10 obowiązków dyrektora szkoły
Dokumenty do tematu
Księga uwag i zaleceń Społecznego Inspektora Pracy
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły