SPECJALNE POTRZEBY UCZNIÓW: Dzieci i uczniowie uzdolnieni. Część I: Rozpoznawania potrzeb i organizacja pracy
Uczniom z orzeczeniem szkoła musi zapewnić realizację zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej, dopasować program kształcenia do ich możliwości. Jednak szczególne zasady pracy dotyczą też uczniów szczególnie uzdolnionych. Zdiagnozowanie ich to zadanie nauczycieli, wychowawców w przedszkolu i szkole. Wiedząc, na co należy zwracać uwagę łatwiej jest takie dziecko “wyłapać” i pomóc mu rozwijać swoje zainteresowania. Szczególne programy, tok nauki, dodatkowe zajęcia i materiały pozwolą rozwinąć uzdolnienia i pasje.
W artykule m.in.:
Rozpoznawanie uzdolnień i zainteresowań
„Uzdolniony” czyli jaki?
Narzędzia i etapy rozpoznawania uzdolnień
Jak pracować z dzieckiem zdolnym?
Wskazówki do organizacji pracy z uczniem zdolnym
Dokumenty do tematu:
Arkusz obserwacji wstępnej
Arkusz nominacji
Rozpoznanie w zakresie szczególnych uzdolnień
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły