SPECJALNE POTRZEBY UCZNIÓW: Dzieci i uczniowie uzdolnieni. Część I: Rozpoznawania potrzeb i organizacja pracy

Uczniom z orzeczeniem szkoła musi zapewnić realizację zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej, dopasować program kształcenia do ich możliwości. Jednak szczególne zasady pracy dotyczą też uczniów szczególnie uzdolnionych. Zdiagnozowanie ich to zadanie nauczycieli, wychowawców w przedszkolu i szkole. Wiedząc, na co należy zwracać uwagę łatwiej jest takie dziecko “wyłapać” i pomóc mu rozwijać swoje zainteresowania. Szczególne programy, tok nauki, dodatkowe zajęcia i materiały pozwolą rozwinąć uzdolnienia i pasje.

W artykule m.in.:

Rozpoznawanie uzdolnień i zainteresowań

„Uzdolniony” czyli jaki?

Narzędzia i etapy rozpoznawania uzdolnień

Jak pracować z dzieckiem zdolnym?

Wskazówki do organizacji pracy z uczniem zdolnym

Dokumenty do tematu:

Arkusz obserwacji wstępnej

Arkusz nominacji

Rozpoznanie w zakresie szczególnych uzdolnień

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ