OCENIANIE UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2022/2023 – ROZWIĄZANIA PROBLEMÓW CZ. I
Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów budzi zawsze wiele wątpliwości. Trzeba być stale na bieżąco z przepisami prawnymi, które wprowadzają liczne zmiany i nowe regulacje, ale pojawiają się też kwestie od dłuższego czasu wywołujące spory i dyskusje. Przykładowo, należy do nich kwestia oceny przewidywanej i jej obniżania – czy jest to możliwe?
Autor publikacji zbiera problemy i pytania dyrektorów dotyczące tych zagadnień. W ten sposób powstał artykuł, który w kompleksowy sposób omawia zasady oceniania bieżącego uczniów. Każda wątpliwość zawiera opis sytuacji oraz konkretne prawidłowe postępowanie, wraz z omówieniem i podstawą prawną. Dzięki temu wszystkie sporne kwestie zostaną omówione i rozwiane.
W artykule m.in.:
- Czy można stosować punktową skalę w ocenianiu bieżącym?
- Czy można podwyższyć ocenę przewidywaną?
- Jak wygląda procedura podwyższenia oceny przewidywanej?
- Czy można oceniać frekwencję na zajęciach wychowania fizycznego?
- Jak prawidłowo oceniać egzamin próbny?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły