Nauczyciel wspomagający w czasie pandemii - zadania, praca z uczniem, wspieranie online
Kształcenie specjalne, z roku na rok, w coraz większym stopniu obecne jest w pracy szkół ogólnodostępnych, integracyjnych i z oddziałami integracyjnymi. Zwiększająca się liczba dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego pojawiająca się w szkołach stawia przed nauczycielami nowe, niełatwe wyzwania, którym muszą sprostać. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska nauczycielskiego władze oświatowe wydały w 2017 r. nowe rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, które określa zasady pracy z takimi uczniami. Rola nauczyciela wspomagającego w dobie pandemii jest szczególnie istotne – musi pomagać dziecku w codziennej pracy, wspierać online, ułożyć współpracę z innymi nauczycielami a to wszystko w formie zdalnej.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły