Kształcenie uczniów powracających z zagranicy oraz cudzoziemców. Część I
Niemal w każdej szkole uczą się dziś uczniowie przybywający z zagranicy, którzy pobierali naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, często też dzieci i młodzież niebędące obywatelami polskimi. Kształcenie takiego ucznia wymaga odpowiedniego przygotowania , a niekiedy zmian organizacyjnych już na etapie planowanego przyjęcia do szkoły. Jest to jeszcze bardziej skomplikowane w sytuacji, gdy np. uczeń nie posługuje się językiem polskim lub odmienny system edukacji w jego państwie nie koreluje z okresem nauki lub zakresem treści programowych realizowanych w polskiej szkole. W tym numerze przedstawiamy ogólne zasady przyjmowania cudzoziemców do szkół oraz kryteria, na podstawie których dyrektor kwalifikuje ucznia do odpowiedniej klasy lub na odpowiedni semestr.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły